DOLAR 32,2067 0.1%
EURO 35,0341 0.03%
ALTIN 2.505,510,11
BITCOIN 2262802-1,82%
İstanbul
23°

AÇIK

03:45

İMSAK'A KALAN SÜRE

Hamilelikte nasıl beslenmeli? Gebelikte nasıl beslenmeli? Hamilelikte nasıl beslenmeli nelere dikkat edilmeli? Hamilelikte nasıl beslenilmeli?

Hamilelikte nasıl beslenmeli? Gebelikte nasıl beslenmeli? Hamilelikte nasıl beslenmeli nelere dikkat edilmeli? Hamilelikte nasıl beslenilmeli?

Hamilelik bir kadının hayatının belki de en önemli evresi. Bu yüzden kadınlar hamileliklerine çok dikkat ediyor. Peki hamilelikte nasıl beslenmeli? Gebelikte nasıl beslenmeli? Hamilelikte nasıl beslenmeli nelere dikkat edilmeli? Hamilelikte nasıl beslenilmeli?

ABONE OL
21 Kasım 2022 13:45
Hamilelikte nasıl beslenmeli? Gebelikte nasıl beslenmeli? Hamilelikte nasıl beslenmeli nelere dikkat edilmeli? Hamilelikte nasıl beslenilmeli?
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Hamilelikte iyi mi beslenmeli nelere dikkat edilmeli? Bebeğin tek gıda kaynağı annenin tükettiği besinlerdir ve bebeğin bedensel ve zihinsel gelişimini tamamlayabilmesi için, tüm besin grupları alınmalıdır. Hamilelik sırasında sağlıklı beslenebilmek için özel bir beslenme planına ihtiyaç yoktur. Anne adaylarının dikkat etmesi gereken en önemli nokta, dengeli beslenmek ve mümkün olduğunca organik ürünler tüketmektir. Peki, Hamilelikte iyi mi beslenmeli? Gebelikte iyi mi beslenmeli? Hamilelikte iyi mi beslenmeli nelere dikkat edilmeli? Hamilelikte nasıl beslenilmeli? İşte detaylar haberimizde…
HAMİLELİKTE NASIL BESLENMELİ?
Yeni Yüzyıl Üniversitesi Gaziosmanpaşa Hastanesi Kasın Hastalıkları ve Doğum kısmından, Dr. Öğr. Üyesi Emine Dilşad Herkiloğlu ‘Gebelikte sağlıklı beslenme hakkında’ merak edilenleri anlattı.D Vitamini D vitamini, yağda çözünen vitaminler içinde yer alır. Özellikle üreme hormonlarının sentezlenmesinde ve kemik sağlığında büyük rol oynar. Bebeklerin gelişimi ve bağışıklık sistemi üzerinde de önemli tesirleri bulunur. Bu yüzden eksikliğinde gebelik öncesinden başlanarak takviye edilmelidir. D vitamini eksikliği gıda ve takviye kanalıyla giderilmeye çalışılsa da tamamen ortadan kalkmayabilir. Bir tek gebelik öncesinde ve sırasında değil, daha sonra ve hayatın her döneminde D vitamince varlıklı gıdalarla beslenmeye dikkat edilmelidir. D vitamini Patates, yumurta, balık (ton balığı, uskumru, somon), istiridye, mantar ve süt ürünlerinde bulunur.
Omega 3 vücutta üretilemeyen ve mutlaka dışarıdan alınması gereken bir besin maddesidir. Omega-3, gebelik öncesi kullanıldığında anne ve bebeğin bağışıklığını kuvvetlendirmeye destek verir, bebeğin organlarının oluşumunu ve gelişimini destekler. Omega-3 açısından zengin besinlerin tüketimi ya da takviye alarak bu dönemde vücudun ihtiyacı karşılanmalıdır. Somon, uskumru, sardalya benzer biçimde yağlı soğuk su balıkları, keten tohumu, chia tohumu, ceviz, semizotu, soya fasulyesi ve avokadoda bulunur.B Grubu Vitaminler B grubu vitaminler yumurtlama işlemini kolaylaştıran maddelerdir. Özellikle B6 vitamini gebeliğin tutunmasında ana madde olan, düşüklerin ve erken doğumların engellenmesi amacıyla çoğunlukla reçete edilen progesteron hormonunun kandaki doğal düzeyinin artmasına yardım eder. Muz, fıstık, ay çekirdeği, yeşil sebzeler, baklagiller (nohut, mercimek, fasulye), hayvansal gıdalar (et ve et ürünleri, yumurta, peynir, süt, yoğurt), deniz ürünleri (ahtapot, somon, ton balığı) ve kuru yemişlerde bulunur.
Çinko Çinko hem sperm hareketliliğini hem de sperm standardını arttırmada ciddi tesiri vardır. Çinko hanımlar için de önemli bir mineraldir. Hamile kalmak çoğu kadın için çok zor değildir sadece hem ilk kere bebek sahibi olmaya çalışanlarda hem de bunun için bir süredir uğraşan ve tedavi alanlarda beslenme şekli ve önerileri yardımcı olabilir. Kırmızı et, kabak çekirdeği, fındık, fasulye, süt ürünleri, tahıllar, ıstakoz, yengeç ve istiridye çinko bakımından oldukça zengindir. Sadece istiridye gibi deniz ürünleri tüketilecek ise iyi pişirilmesi gerekir.
HAMİLELİKTE EN FAYDALI YİYECEKLER NELERDİR?
Hamilelikte en faydalı gıdalar şunlardır: Süt, yoğurt, peynir: Kalsiyum, proteinYeşil yapraklı sebzeler: C vitamini, lif, folik asitYağsız kırmızı et: protein, demirSardalye: kalsiyum, demir, proteinPortakal: C vitamini, lifBalık: proteinKepekli ekmek: protein, lif, folik asit
HAMİLELİKTE EN ZARARLI YİYECEKLER NELERDİR?
Hamilelikte en zararlı gıdalar şunlardır: Genel olarak tatlı ve şekerlemelerŞekerli marmelatlarLikörlerGazlı ve şekerli içecekler kola gazoz v.BAperatiflerKızartmalarÇok fazla kahve ve/veya çayAşırı yemek yiyecek-

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.