Doğanlar Mobilya Grubu Hisse Yorumu / İnfo Yatırım –
Hisse Öneri AL
Hedef Fiyat (TL) 17.24
Hedef Getiri %125
Hisse Fiyatı (TL) 7.65
Geniş ürün portföyü ve yaygın perakende ağı. Türkiye’nin önde gelen mobilya üreticilerinden önde gelen Doğanlar Mobilya Grubu, Doğtaş ve Kelebek markaları başta olmak üzere Lova, Ruumstore ve Kelebek Mutfak&Banyo markalarını 518 yurtiçi ve 81 yurtdışı mağaza (toplam 599 satış noktası) yoluyla tüketicilere sunmaktadır. Yurtiçi mağaza sayısı itibariyle Doğanlar Mobilya Grubu Türkiye’deki 3. Büyük mobilya şirketidir. 393 bin m2 açık ve 139 bin m2 kapalı alan üzerinde 2 farklı lokasyonda (Biga ve Düzce) toplam 5 fabrikada üretim icra eden şirketin iki tasarım (Ar&Ge) merkezi bulunmaktadır. Şirketin ana ürün grupları yatak grubu, panel mobilyalar ve döşemeli ürünlerden oluşmaktadır. Doğanlar Mobilya Grubu 2021 sonucunda %2.8 yurtiçi pazar payı ile 4. Büyük mobilya üreticisidir (2022T %3.2).
Demografik ve toplumsal faktörler Türkiye’de mobilya talebini desteklemektedir. Destekleyici demografik ve toplumsal faktörler: 1) görece yüksek nüfus artış ve yeni hane halkı oluşum hızı, 2) averaj hane halkı büyüklüğünün uzun süre düşme eğiliminin devam etmesi (tek kişilik hanehalkı sayısının artması sonucu averaj hanehalkı büyüklüğü 2015’de 3.4’ten 2021’de 3.2’ye gerilemiştir), 3) evlenme oranı sabit kalırken, boşanma oranlarının son 20 yılda ikiye katlanması, 4) yabancı göçmen sayısının artması ve 5) kentsel dönüşüm ve toplumsal konut yapımının devam etmesi. TÜİK verilerine göre Türkiye’de evlenme sayısı (2001-2021) son 20 yılda senelik averaj 600 bin düzeyindedir. Bununla beraber boşanma oranı 2001’de %1.4’ten 2021 nihayetinde %2 düzeyine çıkarak yaklaşık 175 bine ulaşmıştır. Diğer bir deyişle göçmenler hariç bırakılırsa Türkiye’de yıllık yaklaşık 600-700 bin yeni hanehalkı oluşmaktadır. Yüksek enflasyon ve ekonomik belirsizliklere karşın iç pazarda mobilya talebi yukarıda bahsettiğimiz dinamiklerin etkisiyle görece canlılığını korumaktadır. Kısa dönemde yeni açıklanan konut kredisi destek paketinin sektör satışlarına olumlu yansımasını bekliyoruz. Bunun yanı sıra demografik ve toplumsal dinamiklerin orta ve uzun dönemde mobilya talebini desteklemeye devam edeceğini düşünmekteyiz.
2022 sonucunda yurtiçi pazar büyüklüğünün 104 milyar TL olacağını tahmin ediyoruz. TÜİK ciro endeksleri, halka açık mobilya şirketlerin satış performansı (Doğanlar Mobilya Grubu, Yataş, Koleksiyon) ve sektör temsilcileriyle yaptığımız görüşmeler mobilya yurtiçi satışlarının ithalat dahil (ofis ve mağaza mobilyaları hariç) 2022 sonucunda senelik %90 yükselerek 104 milyar TL civarında gerçekleşmesi bekliyoruz. Yüksek enflasyon ve ekonomik belirsizliklere karşın iç pazarda mobilya talebi yukarıda bahsettiğimiz dinamiklerin etkisiyle görece canlılığını korumaktadır. Aynı dinamiklerin orta ve uzun dönemde mobilya talebini desteklemeye devam edeceğini düşünmekteyiz. İhracat satışlarının senelik %5 artarak 2022 nihayetinde 5 milyar USD (80 milyar TL) düzeyine çıkarak toplam mobilya satışlarının (üretimden yurtiçi satışlar + ihracat +ithalat) 44’ünü oluşturacağını ön görmekteyiz. Buna göre sektörün 2009-2022T döneminde yıllık ortalama %6 gerçek gelişme (GSYİH averaj %5) sergilediğini hesaplıyoruz.
Etkisi altına alan gelişme performansı. 2018 yılında üst yönetimin değişmesini izleyen dönemde şirketin satış performansı pozitif yönde yönde hızlı bir değişiklik göstermiştir. 2019 yılından itibaren yönetimsel geçiş sürecini tamamlayan şirketin mağaza sayısı 2019-22T döneminde %24 YBBO ile büyüyerek 22T sonucunda 662’ye erişecektir (2019 sonu 346). Bu zamanda yurtiçi perakende (kendi mağazası) mağaza sayısı 3.5x artarak 22T nihayetinde 101’e, yurtdışı mağaza sayısı ise 1.5x artarak 87’ye terfi etmiştir. Bu dönemde açılan yeni mağazaların %68’i yurtiçi bayi mağazalarından, %23’ü ise yurtiçi perakende mağazalarından oluşmaktadır. Şirket yönetimi ilerleyen dönemde yurtiçi ve yurtdışında bayi yoluyla büyüme stratejisini uygulamaya devam edeceklerini belirmektedir. Tahminlerimize bakılırsa 22T-27T döneminde şirketin yurtiçi satışlarının %37 YBBO büyümesini, ihracatının ise %30 YBBO kaydederek 27T nihayetinde 85 mn euro’ya erişmesini bekliyoruz. Özellikle Mısır ve Suriye ile siyasi normalizasyon sürecinin önümüzdeki dönemde bu pazarlarda Türk mobilya şirketlerinin daha yüksek iş kapasitesine erişmesine yol açacağına inanıyoruz.
Karlılık odaklı büyüme stratejisi. Şirketin 2012-2018 döneminde senelik averaj %9 olan VAFÖK marjının, 2019’dan itibaren hızla artarak 2022/3Ç nihayetinde yıllık %15 düzeylerine eriştiğini görmekteyiz. Şirketin mağaza sayısının 2027 nihayetinde 933 yurtiçi ve 232 yurtdışı mağaza olmak üzere toplam 1,165 mağazaya (22T-27T %12 YBBO), toplam satış yapılabilir alanın ise 1 milyon m2’ye çıkmasını ön görüyoruz (22T-27T %9 YBBO). Şirket yönetimi önümüzdeki dönemde ağırlıklı olarak bayi ağının genişlemesine öncelik vereceklerini belirtmektedir. öteki yandan ürün portföyünün hedef kitleye göre tasarım ve satın alınabilme dengesi gözetilerek genişletilmesine hız verileceği anlaşılmaktadır. Örneğin, 2024 yılında yeni bir yatak (bedding) markasını piyasaya sunmak için hazırlık yapılmaktadır. Bununla beraber şirket kurumsal satış kanalını daha etken hale getirerek projeli işlerde de (otel, villa, toplu konut) büyümeyi hedeflemektedir. Şirketin 2022T-2027T döneminde senelik averaj %17 düzeyinde VAFÖK marjı yaratmasının sürdürülebilir olduğuna inanıyoruz. Şirket yönetiminin stratejik hedefleri içinde olan Biga ve Düzce üretim tesisleri ve lojistik depoların optimizasyonu projesi sonuçlandığında sürdürülebilir VAFÖK marjının rahatça %20 düzeyine çıkabileceğini düşünüyoruz.
TL cinsinden düşük borçluluk. 2022/9 sonucunda şirketin toplam finansal borçlarının (IFRS-16 kira yükümlülükleri dahil) 1.25 milyar TL düzeyinde olduğunu görüyoruz. Toplam finansal borçların %41’i kısa vadeli TL, %21’i uzun vadeli TL’dir. Tahminlerimize nazaran TL kredilerin averaj maliyeti yaklaşık %18’dir. Tahminlerimize nazaran şirketin Net Finansal Borç/ VAFÖK oranı 2022T sonucunda 2.1x, 23T sonunda ise 1.7x’ye gerileyecektir. 2018 sonunda bu oranın 11.6x olduğu göz önüne alınırsa, şirketin borçluluğundaki önemli ölçüde azalmıştır. 2022/9 nihayetinde şirketin 86 mn TL kısa döviz pozisyonuna karşılık 55 mn TL finansal hedge olduğunu görüyoruz. Dolayısı ile yılda 20 mn euro ihracat icra eden şirketin önemli bir açık fx pozisyonu yoktur.
Doğanlar Mobilya Grubu hissesini 17.24 TL hedef fiyat (%125 hedef getiri) ve AL tavsiyesi ile hisse önerilerimize ekliyoruz. Şirketin karının 2022 sonucunda senelik %600 artarak 183 mn TL’ye çıkacağını tahmin ediyoruz. Diğer taraftan VAFÖK marjındaki hızlı iyileşmeye paralel 2022 sonunda VAFÖK’ün yıllık %127 artarak 586 mn TL olmasını bekliyoruz. Şirketin 22T-27T döneminde senelik %17 VAFÖK marjı ile VAFÖK’ünün %40 YBBO (eur bazında %28) ile büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Şirketin hedef piyasa kıymetini %60 İNA ve %40 Benzer Şirket çarpanlarına (23T 6.1x FD/ VAFÖK) dayanarak 6 milyar TL (17.24 TL/hisse) olarak tahmin ediyoruz. Şirketin güncel piyasa kıymeti 23T VAFÖK tahminimize bakılırsa 4.0x 23T FD/VAFÖK çarpanını ima etmektedir. Görüşümüze bakılırsa hisse fiyatında son haftalarda görülen hızlı artışa karşın güncel piyasa kıymeti şirketin sürdürülebilir güçlü finansal performans potansiyelini ve yakın gelecekteki katalistleri yansıtmamaktadır.
İSTANBUL
14 Eylül 2024GENEL
14 Eylül 2024İSTANBUL
14 Eylül 2024İSTANBUL
14 Eylül 2024GÜNDEM
14 Eylül 2024İSTANBUL
14 Eylül 2024İSTANBUL
14 Eylül 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.