DOLAR 31,0344 0.09%
EURO 33,8800 0.84%
ALTIN 2.026,950,45
BITCOIN 16075140,75%
İstanbul

AÇIK

13:23

ÖĞLE'YE KALAN SÜRE

Okullar ne zaman açılacak?

Okullar ne zaman açılacak?

9 günlük ara tatil bitiyor. Okullar 21 Kasım Pazartesi günü açılacak,

ABONE OL
20 Kasım 2022 21:10
Okullar ne zaman açılacak?
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Ara tatil, kimi öğrenciler ders çalışarak, kimi öğrenciler için de dinlenerek geçireceği 9 gmeşhurk dinlence imkanı sundu. Son üç yıldır uygulanan ara dinlence Pazartesi günü sona erecek.ARA TATİL NE zaman BİTİYOR? OKULLAR NE zaman AÇILACAK?İlk ara tatil başlangıcı 14 Kasım ile 18 Kasım arasında olacak. Hafta sonu ile birlikte dinlence 9 günü bulacak.Okullar 21 Kasım tarihinde açılacak.Yarıyıl tatil ise 10 iş günü sürece ve 23 Ocak ile 3 Şubat içinde yapılacak.2. Ara dinlence ise 17 Nisan ile 20 Nisan arasında 3.5 iş günü sürecek.Okullar 16 Haziran 2023 tarihinde kapanacak.ARA TATİL OKULA DÖNÜŞTE MOTİVASYON KAYNAĞI OLMALIUzmanlar, ara tatilde dinlenme, eğlenme, oyun, doğada süre geçirme, kitap okuma, kültürel ve sportif aktiviteler şeklinde faaliyetlerle öğrencilerin yeniden eğitim temposuna motive edilmesi icap ettiğini belirterek, teknolojik aygıtların kullanımının sınırlandırılması ve denetimi konusunda anne babaları uyardı.Temel Eğitim Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Halil İbrahim Sağlam, ara tatilin göz açıp yumuncaya kadar geçecek kısa bir tatil bulunduğunu ve buna çok büyük anlamlar yüklenmemesi, sonrasında daha enerjik olmak için soluklanmak amacıyla değerlendirilmesi icap ettiğini söyledi.Eğitim öğretim dönemindeki temponun birazcık düşürülerek devam ettirilmesinin önemine değinen Sağlam, “Ara tatilde eksikliklerin giderilmesine öncelik verilmesi kaydıyla derslerden uzak kalınmayacak elastik bir planlama yapılması uygundur. Daha elastik bir zaman dilimi olarak düşünülmeli, eğlenmenin, oyun oynamanın öğrenmeye engel olmadığı bilinmelidir. İmkanlar ölçüsünde dinlenme, akranlarla zaman geçirme, mümkünse ailece temiz havada yürüyüşe çıkma, film izleme, kitap okuma aktivitelerine yer verilmelidir.” önerilerinde bulundu.Öğretmenlerin çok ödevle iyi öğretmen olma unvanını elde etmek yerine öğrencilerin ihtiyaç ve seviyelerine uygun ödevler verilmesi ve öğrencilerin kendi emek ve alın terlerinin takdir edilmesinin önemsenmesi icap ettiğini ifade eden Sağlam, öğrencilerin öğrenme eksikliklerinin, ihtiyaçlarının bilincinde olunması ve güçlü taraflarının bilinmesi halinde kişiye özel görev ve sorumluluklar verilebileceğini söylemiş oldu.TEKNOLOJİK ARAÇLARA ÇOCUK SUSTURUCUSU GÖZÜYLE BAKILMAMALIProf. Dr. Sağlam, anne baba ve çocuklar arasındaki sağlıklı mesajşimin, aile üyelerinin her birinin var olmasına ve birbirlerini var etmelerine yardımcı olduğunu dile getirerek, aile bağlarının güçlendirilmesinde ebeveynlerin, duygu ve düşüncelerini çocuklarıyla içten, samimi ve sevgi dili kullanarak paylaşmalarının önemini vurguladı.Dinlence süresince imkanlar ölçüsünde aileyle kaliteli süre geçirmeye özen gösterilmesi gerektiğine işaret eden Sağlam, şunları kaydetti:“Aile üyeleri birbirlerine süre ayırıp güzel işler yapmayı öncelikli hale getirebilecekleri şeklinde bilincinde olarak ya da olmayarak zamanlarının önemli bir kısmını dışarıda geçirip eve geldiklerinde de kendi yaşam alanlarında bilgisayar, tablet, telefon, tv gibi enstrumanlarla meşgul olmayı tercih ederek aile yaşamından kendilerini soyutlayabilirler. Bu şekilde bir yanlışa düşmemek için ebeveynlerin çocuklarıyla oyun oynamaları, yürüyüş yapmaları, kitap okumaları, film izlemeleri, ilgi ve sevgiyle gözlerinin içine bakarak karşılıklı konuşmaları, böylece çocuklarının gönüllerine dokunmaları, söz ve davranışlarıyla değer verdiklerini çocuklarına hissettirmeleri aile bağlarının kuvvetlenmesine yardımcı olabilir.”Sağlam, çocukların teknolojik araçlardan mümkün olabildiğince uzak tutulmalarının sağlanmasının önemine dikkati çekerek, “Teknolojik enstrumanlara çocuk susturucusu gözüyle bakılmamalı, çocukların yaşlarına göre teknolojik çalgılarla geçirilecek zaman sınırlandırılmalıdır.” dedi.ARA TATİL GÜÇ TOPLAMA ZAMANIİstanbul Üniversitesi (İÜ) Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Gelişim Psikolojisi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sema Karakelle, ara tatilin okula giden çocuklar için nefes alma, biraz dinlenme, daha çok eğlenme ve güç toplama süreı bulunduğunu söyledi.Çocukların şimdiden okul-ev dengesini kuracak şekilde kendini düzenleme alışkanlığını edinmelerinin önemine işaret eden Karakelle, “Bu durumda, anne babalar olarak bize düşen ne olabilir? Elbette çocukların yeni dönemde çabalarını sürdürebilmek için güç toplamalarına, dinlenmelerine ve eğlenmelerine yardımcı olmak. Ruhsal bir kavramla ifade edersek, onlara yeni bir çalışma zamanı için motivasyon sağlamak.” ifadelerini kullandı.Motivasyonu, “bireyleri harekete geçiren, çabasını sürdürmesini sağlayan ve davranışlarına yön veren biyolojik, psikolojik ve sosyal etmenleri tanımlamak için kullanılan bir kavram” olarak tanımlayan Karakelle, ilerideki bir hedef için bugünden çaba göstermenin ancak motivasyon ile mümkün bulunduğunu belirtti.Karakelle, bu tanımdan hareketle ebeveynlerin ara tatilde yapabileceği şeylerin ana hatlarının belli olmaya başladığını aktararak, şunları kaydetti:“Yorucu bir dönemin peşinden yeniden çaba göstermeye başlayabilmek için küçük bir ödül gibisi yoktur. O halde ebeveynlerin yapabileceği en güzel şey, bu molanın keyifli geçmesine destek olmaktır. Çocuğunuz mola günlerini keyifli kılmak için neler yapabileceğiniz size, çocuğunuza, diğer aile üyelerine; aranızdaki birlikteliğin doğasına ve olanaklarınıza bağlıdır. Tüm çocuklar ve aileler için geçerli bir keyif reçetesi olamaz. Her anne baba kendi dokusuna uygun reçeteyi oluşturabilmelidir.”ÇOCUKLARI SEVDİĞİ ETKİNLİKLERE YÖNELTMENİN FİZİKSEL VE toplumsal GELİŞİME KATKISI VARYıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Süleyman doğan, çocukların tatil süresince istedikleri kadar tv seyretmek, internete girmek ve bilgisayarda oyunlar oynamak isteyebileceklerini, bu tarz şeylerin kısıtlanmasının çocuğun okul dönemindeki gibi genel gelişimi için de önemli olduğunu, bu yüzden televizyon ve bilgisayar sürelerine aşırıya kaçmadan kontrol altında izin verilmesi gerektiğini belirtti.Çocuklar okul döneminde istedikleri kitapları okumaya vakit bulamayabildiklerini aktaran dünyaya gelen, ara tatilin çocukların kitabı sevmelerini sağlamak için çok uygun bir dehemmiyet olduğunu, zevk aldığı kitapları okumanın çocuğun okuma alışkanlığının gelişmesine katkı sağlayacağını kaydetti.Ara tatilin ailesiyle birlikte zaman geçirmek için de bir fırsat olduğunu dile getiren doğan, şunları söylemiş oldu:“Çocuklara odasını toplamak, dişlerini fırçalamak gibi gmeşhurk sorumlulukların da verilmesi, ayrıca spor, satranç, drama benzer biçimde sevmiş olduği etkinliklere yöneltilmesinin fiziksel ve sosyal gelişimlerine önemli katkısı vardır. Çocuk vakitını iyi yönetmeyi öğrenmişse bu tutumu, tatildeki etkinlik ve aktivitelerine, zamanının ne kadarını arkadaşlarıyla ne kadarını kendisine ayırdığına yansıyacaktır. Yeni döneme hazırlanmak için gmeşhurk planlamalar, kısa ders tekrarları ve kitap okuma saatlerinin ilave edilmesi faydalı olacaktır.”“SPOR VE SANATLA İLGİLİ AKTİVİTE YAPILMASINI TAVSİYE EDİYORUM”Uzman psikolojik Danışman Hakan Karaman, ara dinlence uygulaması başlamadan önce 5 ay benzer biçimde uzun bir süre bilişsel performans sergileyen öğrencilerde dikkat dağınıklığı, okuldan sıkılma ve bilimsel niteliği olan problemler yaşanabildiğini belirterek, ara tatille uzun devam eden eğitim öğretim dönemlerine sömestr tatili öncesinde kısa bir mola verildiğini, bunun hem öğrenciler aynı zamanda öğretmenler için faydalı bulunduğunu anlattı.Öğrencilerin eylülden bu yana yoğun bir tempoda çalıştıklarını ve bilişsel anlamda yüklü hale geldiklerini kaydeden Karaman, “Muhakkak doğaya uygun aktiviteler, sanat ve sporla ilgili aktiviteler faydalı olacaktır.” diye mevzuştu.Çocukların teknolojik aygıtların başında zaman geçirmesinin belirli bir süreyle kısıtlanması gerektiğini vurgulayan Karaman, şöyle devam etti:“Bunun çok çeşitli tehlikeleri ve ruhsal anlamda negatif yansımaları olabiliyor. Çocuklarda sinirlilik, öfke patlaması, uykusuzluk, sosyal olarak içe kapanma, okul derslerinde başarısız düşme benzer biçimde durumlar gözlemlenebiliyor. Anne babanın denetimi altında ve belirli bir saati -örneğin ilkokul ve ortaokul çocukları için maksimum 1-2 saati- geçmeyecek şekilde teknolojik aygıt kullanılabilir. Lisede okuyanlar da ihtiyaçları kadar kullanma noktasında anne-babayla birlikte karar verilebilir. Liseye giden bir öğrenci online dersleri vardır, ödevlerini yapıyordur ancak yalnız oyun oynamak, sosyal medyada zaman geçirmek söz konusuysa gmeşhurk 1-2 saati geçmemelidir.”Tatile yalnız ders yahut eğlence odaklı bakılmaması, bunun bir ortasının bulunmasının önemine dikkati çeken Karaman, “Kitap okuma bir kültür haline getirilmesi lazım. Günde 8 saat okul varmış şeklinde ders çalışmayı kurslara göndermeyi doğru bulmuyoruz. Dinlenmek de çocuğun en doğal ihtiyacı. Çocuğun uyku ve oyun ihtiyacını karşılaması, bunun yanına kültürel ve spor faaliyetlerinin konulması lazım.” dedi.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.