DOLAR 31,0708 0.17%
EURO 33,6790 -0.05%
ALTIN 2.032,040,76
BITCOIN 15870410,09%
İstanbul
14°

KAPALI

06:17

İMSAK'A KALAN SÜRE

Tüketicinin tepkisi sonuç verdi: Market endeksinde büyük düşüş !

Tüketicinin tepkisi sonuç verdi: Market endeksinde büyük düşüş !

2022 Kasım ayı Market Endeksi verilerini açıklayan Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Aygül Öner; “Tüketicinin haklı ve yoğun tepkisi sonuç verdi, fiyat artış hızında büyük düşüş yaşandı” dedi.

ABONE OL
5 Aralık 2022 15:46
Tüketicinin tepkisi sonuç verdi: Market endeksinde büyük düşüş !
2

BEĞENDİM

ABONE OL

2022 Kasım ayı Market Endeksi verilerini açıklayan Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Aygül Öner; “Tüketicinin haklı ve yoğun tepkisi sonuç verdi, fiyat artış hızında büyük düşüş yaşandı” dedi.

Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Aygül Öner konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:

Tüketici Birliği Federasyonu, Ocak 2022’den itibaren üç farklı ilde, yedi ayrı markette, paketlenmiş gıda, temizlik ve hijyen ürünlerinden oluşan 37 ürün grubunda yer alan 207 ürün üzerinde yaptığı çalışma ile TBF Market Endeksi verilerini oluşturmakta ve sonuçlar her ay kamuoyu ile paylaşılmaktadır.

Market sepeti 1.485,00 TL’ye doldu

Market sepeti; 2022 Ocak ayında 776,45 TL’ye, 2022 Ekim ayında 1.452,30 TL’ye dolarken; aynı sepetin bedeli, 2022 Kasım ayında 1.485,00 TL. oldu.

Yılın en düşük ikinci verisi gerçekleşti.

Market Endeksi, 2022 Kasım ayında yüzde 2,18 olarak gerçekleşti. Bu veri, temel gıda ürünlerinde KDV indirimin gerçekleştiği 2022 Şubat ayında gerçekleşen yüzde –0,32’lik değerden sonra, yılın en düşük ikinci verisi olarak kaydedildi.

Market Endeksi 2022 Kasım verisindeki bu büyük düşüşün temelinde; son iki aydır döviz kuru, akaryakıt, enerji, ücretler gibi temel girdilerde herhangi bir artış olmaması nedeniyle ürün fiyatlarındaki artışın durması ve hatta gerilemesine yönelik beklentiye karşın, zamların devam etmesi nedeniyle tüketicide oluşan haklı ve yoğun tepki yer almaktadır.

Bir yandan tüketicilerin boykot noktasına kadar varan tepkileri, diğer yandan ekonomi yönetiminin market ürünlerinin fiyatlarındaki artışa yüksek perdeden tepki vermeleri nedeniyle çoğu ürünün fiyatı artmamış, fiyatı artan az sayıdaki ürünlerdeki artış oranı da, önceki ayların aksine daha düşük gerçekleşmiştir.

Kasım 2022’de fiyatı artan ürün grupları;

ÜRÜN GRUBU%
KIRMIZI MERCİMEK16,88
PİRİNÇ14,04
NOHUT12,33
MAKARNA9,30
YEŞİL MERCİMEK9,28
BEYAZ PEYNİR8,34
BULAŞIK DETERJANI6,83
AYÇİÇEK YAĞI5,63
KIYMA0,80

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.